7 denní zelná dieta

O lákavosti rychlého hubnutí není třeba nijak hovořit. Nicméně s konkrétní kvalitní dietou je možné zhubnout o několik kilogramů klidně i během jednoho týdne. Čím dál více populární a uznávaná je 7 denní zelná dieta. Právě ona je totiž schopna zaručit rychlé hubnutí během jednoho jediného týdne. V době hubnutí se 7 denní zelnou dietou můžete konzumovat celou řadu různých potravin s tím, že zelné polévka bude nedílnou součástí vašeho jídelníčku po každý den. O oblíbenosti diety svědčí mimo jiné i fakt, že funguje již od roku 1997. Právě tehdy byly objeveny tukožroutské vlastnosti zelné polévky.

Jídelníček

U zelné diety je přesně omezen příjem kalorií za jeden den. Můžete si dovolit přijmout prostřednictvím jídla 800 až 1000 kalorií. Zelnou polévku musíte jíst každý den v týdnu, přičemž k ní přidáváte ještě další potraviny. Ostatně o tom se přesvědčíme v následujícím znění jídelníčku.

1. den
Zelná polévka a všechno ovoce kromě banánů, které obsahují hodně sacharidů
2. den
Zelná polévka a zelenina a pečenými brambory s máslem
3. den
Zelná polévka a veškeré ovoce a zelenina
4. den
Zelná polévka a maximálně 6 banánů a nízkotučné mléko
5. den
Zelná polévka a maximálně 450 g masa nebo mořské či sladkovodní ryby a 6 rajčat
6. den
Zelná polévka a zelenina a masem
7. den
Zelná polévka a zelenina s hnědou rýží a čistou ovocnou šťávu

Jak je patrné z celého jídelníčku, strava je bohatá především na vlákninu a sacharidy s tuky jsou omezeny na minimum. Základem celého jídelníčku je především zelenina, která je schopna člověku dodat sice potřebné látky, nicméně bez přebytečných kalorií.

Recept na zelnou polévku

Potřebujeme:

1 hlávku bílého zelí, 2 až 3 zelené papriky, 1 kg mrkve, 6 malých jarních cibulek, 1 řapíkatý celer, 0,5 kg rajčat, přičemž mohou být i v konzervě, 2 kostky zeleninového bujónu

Postup:

Zeleninu pokrájíme na malé kousky a dáme do hrnce s vodou. Uvařit ji musíme úplně doměkka. Přidáme zeleninové bujóny, dle své chutě přidáme koření a bylinky. Polévku nesolte a nepřidávejte ani koření s obsahem soli. Servírujte zásadně bez jakéhokoli pečiva. Během dne tak můžete tuto polévku kombinovat s předepsanými níže zmiňovanými jídly.

Diskuze

Jednou velkou výhodou této diety je fakt, že při jejím důsledném dodržování skutečně zhubnete. Jinak ale bohužel převažují negativa. Určitě se nejedná o dietu, která by byla výrazná nějakou pestrostí stravy. Jste-li zvyklí na určitá jídla lišící se chutěmi, pak pro vás tato dieta ideální v žádném případě nebude. V každém případě byste měli počítat s velkou únavou. Příjem energie je velmi nízký, což vede k tomu, že budete skutečně unaveni a nebude se vám do ničeho chtít. S nízkým energetickým příjmem souvisí mimo jiné i kumulující se stres. Tukožroutská zelná polévka vám také ubere na svalovém aparátu. Mimo tuky totiž ubude i svalové hmoty. Nepříjemné je u této diety také neustálé nadýmání. Když jíte jenom zeleninu, pak jde o vcelku logický důsledek. Zelí jako takové po čtyřech dnech usilovného jezení polévky taky zrovna dvakrát chtít vidět nebudete. Otázkou pak zůstává, jestli vám shozené kilogramy za takovouto cenu skutečně stojí…

O Radek Štěpán

Pedagog, trenér a pisálek v jednom.

One Reply to “7 denní zelná dieta”

  1. Dobrý den mám velice dobré zkušenosti s touto polévkou shodila jsem za 7 dní 5 kg. 🙂 doporučuji 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*