Dieta podle Havlíčka (60 denní)

Známý výživový poradce Petr Havlíček je známým odborníkem na zdravou stravu a zdravý životní styl. Ostatně potvrdil to nejen v pořadu Jste to, co jíte, ale i v  několika dalších programech zabývajících se problematikou vztahu zdraví a jídla. Petr Havlíček je také autorem známé 60 denní diety, která vyšla v jeho knihách. Místo samotného názvu dieta by bylo ale vhodnější využít výrazu zdravý životní styl podle Petra Havlíčka. Základem tohoto zdravého životního stylu tedy není jenom jídelníček na 60 dní, ale také naplánování si dostatečného množství pohybové aktivity, rozvržení stravy a také dostatečný přiměřený pitný režim. Začnete-li žít způsobem, který Petr Havlíček navrhuje, určitě půjdou vaše kilogramy dolů a budete se cítit příjemněji.

Ukázka z jídelníčku 60 denní diety

1. den:

Snídaně:
– 100ml čerstvé ovocné nebo ovocno- zeleninové lisované šťávy zředěné s vodou v poměru 1 ku 2 (větší díl vody)
– 65 g celozrnného slunečnicového chleba s 15 g nízkotučného sýra (max. tuku 10%)
– 40 g drůbeží šunky s obsahem 92-96% masa
– můžete si přidat trochu čerstvé zeleniny

Dopolední svačina:

– 200 g pomeranče
– 150 ml nízkotučného jogurtu (max.1,5% tuku)
– můžete sníst složky i odděleně v průběhu dopoledne

Oběd:

– 120 g nízkotučného tvarohu (zhruba 2% tuku) ochuceného oblíbeným kořením
– 5 plátků chleba Knäckebrot
– 200 g čerstvé zeleniny
– do zeleniny přidejte 2 lžičky panenského olivového oleje k vytažení vitamínů

Odpolední svačina:

– 35 g ovocného nepraženého műsli bez přidaného cukru
– 150 ml nízkotučného jogurtu (max.1,5% tuku)

Večeře:

– 90 g okořeněných kuřecích prsou připravených na grilu bez tuku
– 37 g nerozvařené rýže natural
– 200 g čerstvé zeleniny
– do zeleniny přidejte 1 lžičku panenského olivového oleje k vytažení vitamínů

Druhá večeře:

– 180 g čerstvé mrkve

2. den:

Snídaně:

– 100ml čerstvé ovocné lisované šťávy zředěné s vodou v poměru 1 ku 2 (větší díl vody)
– 4 plátky Knäckebrotu
– 60 g tvarohového sýra cottage (do 4 – 5% tuků)
– můžete si přidat trochu čerstvé zeleniny

Dopolední svačina:

– zhruba 90 gramový banán
– 150 ml nízkotučného kefíru (zhruba 1,5% tuků)
– můžete sníst složky i odděleně v průběhu dopoledne

Oběd:

– 80 g okořeněný filet z lososa bez kůže připraveného na grilu bez tuku
– 230 g brambor uvařených ve slupce
– do zeleniny přidejte 1 lžičku panenského olivového oleje k vytažení vitamínů

Odpolední svačina

– 30 g műsli sušenek
– 150 ml nízkotučného jogurtu (max.1,5% tuku)
– můžete sníst složky i odděleně v průběhu odpoledne

Večeře:
– 180 g tofu natural nakrájeného na kostky smíchaného se zeleninou
– 100 g hrubozrnného chleba s vysokým podílem vlákniny a vody
– 200 g čerstvé zeleniny

Druhá večeře:

– 130 g růžového grepu, zbytek grepu si zabalte do příštího dne

3. den:

Snídaně:

– 100ml čerstvé ovocné lisované šťávy zředěné s vodou v poměru 1 ku 2 (větší díl vody)
– 2 plátky hrubozrnného toastového chleba
– 15 g tvrdého sýru (do 10 % tuku, tzn. 20 % tuků v sušině)
– 20 g drůbeží šunky s obsahem 92-96 % masa
– můžete připravit i jako toast s přídavkem čerstvé zeleniny

Dopolední svačina:

–    210 g zbytku grepu z předchozího dne
–    150 ml neochuceného acidofilního mléka s maximální obsahem 1,5% tuku
–    můžete sníst složky i odděleně v průběhu dopoledne

Oběd:

– 70 g okořeněné kuřecí prsa na grilu bez tuků
– 43 g nerozvařené dlouhozrnné rýže Basmati
– 200 g čerstvé zeleniny
– do zeleniny přidejte 2 lžičky panenského olivového oleje k vytažení vitamínů

Odpolední svačina:

– 3 plátky Knäckebrotu s nízkotučným (10%) smetanovým sýrem
– 150 ml nízkotučného jogurtu (max.1,5% tuku)
– můžete sníst složky i odděleně v průběhu odpoledne

Večeře:

– 130 g konzervovaného tuňáka ve vlastní šťávě
– 44 g, celozrnných těstovin al dente
– 200 g čerstvé zeleniny
– do zeleniny přidejte 2 lžičky panenského oleje

Druhá večeře:

– 125 g pomeranče

Diskuze

Dieta Petra Havlíčka se hodí pro dlouhodobé účely. Vyhovuje určitě lidem, kteří mají čas jíst po celý den a připravovat si samotné pokrmy. Nejedná se pouze o krátkodobou dietu určenou k rychlému shození přebytečných kilogramů. Dokáže-li si člověk zvyknout na tento typ stravování, po čase bude takto fungovat zcela běžně.

O Radek Štěpán

Pedagog, trenér a pisálek v jednom.

4 Replies to “Dieta podle Havlíčka (60 denní)”

  1. Prosím o jídelníček od pana Havlíčka nemám moc času si připravovat jídlo tak prosím něco jednoduchého.díky Hela

  2. Prosím o vzor jidelničku od pana Havlíčka dochazí mi napady na zdravé a výživné pokrmy. Moc děkuji Adéla

  3. Je to super! Dá sa s ňou zhodiť pomaly ale aj rýchlo, záleží iba na Vás. Mám to vyskúšané a po mnohých iných bezúspešných pokusoch konečne niečo, čo na mňa funguje. Plne súhlasím s názorom, že toto nie je diéta v pravom slova zmysle, ale skôr návrh iného životného štýlu v stravovaní.
    Vrelo odporúčam vyskúšať.
    Vďaka pá Havlíček.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*