Margitova dieta

Jméno této diety jistě není veřejnosti nijak neznámé, jelikož je pojmenována podle známého operního pěvce a manžela zpěvačky Hany Zagorové. Štefan Margita si zakládá na svém vzhledu, a tak drží dietu, jejímž základem je především markantní omezení přijímaného jídla a také minimalizace příjmu sacharidů ve stravě. Margitova dieta se drží 14 dní. Díky snížení objemu stravy se u této diety logicky dostáváme k tomu, že dojde k ráznému úbytku na váze. Tato dieta také neobsahuje velké množství soli, a tak nedochází k zadržování vody v těle. S tuky v těle ale ubývá také svalovina. Velkou výhodou této diety je fakt, že za dva týdny přísné diety můžete zhubnout klidně až 8 kilogramů.

Jídelníček

1. den

Snídaně: Černá káva bez cukru a mléka v jakémkoli množství
Oběd: Vejce natvrdo, špenát podušený pouze s trochou soli v neomezeném množství
Večeře: Jeden velký grilovaný steak s hlávkovým salátem v neomezeném množství, ovoce podle vlastního výběru, opět kolik sníte

2. den

Snídaně: Káva a jeden obyčejný bílý rohlík
Oběd: Jeden velký steak s hlávkovým salátem a ovoce v neomezeném množství
Večeře: Šunka v neomezeném množství

3. den

Snídaně: Káva a jeden obyčejný bílý rohlík
Oběd: 2 vejce natvrdo, salát a rajčata v neomezeném množství
Večeře: Šunka v neomezeném množství

4. den

Snídaně: Káva a jeden obyčejný bílý rohlík
Oběd: Jedno uvařené vejce, syrová či podušená mrkev a neomezené množství sýra Ementál.
Večeře: Ovoce a jeden bílý neslazený jogurt

5. den

Snídaně: Káva a strouhaná mrkev s přídavkem citrónové šťávy
Oběd: Dušená ryba s rajčaty
Večeře: Jeden steak a hlávkový salát

6. den

Snídaně: Káva a jeden obyčejný bílý rohlík
Oběd: Grilované kuře v neomezeném množství
Večeře: 2 vejce natvrdo a syrová či dušená mrkev

7. den

Snídaně: Neslazený čaj s přídavkem citronu
Oběd: Jakékoli ovoce v libovolném množství
Večeře: Jídlo dle vlastního výběru z uplynulého týdenního menu

8. až 14. den

Opakujeme jídelníček z prvního týdne diety.

Diskuze

Margitova dieta má pochopitelně podobně jako i mnohé ostatní diety celou řadu pozitiv a negativ. U pozitiv můžeme začít tím, že efekt hubnutí se dostaví již po několika dnech držení této diety a za krátký čas zhubnete až 8 kilogramů. Povoleny jsou při ní tuky, takže milujete-li tučnější stravu, nemusíte dělat žádné namáhavé kompromisy! Určitě je nutné ale také zmínit mnohá negativa, jež tuto dietu provází. Na prvním místě je nedostatečný příjem živin. Tyto látky lidský organismus potřebuje a nemůže se bez nich obejít. Margitova dieta v sobě ukrývá i velké množství cholesterolu. Ten neprospívá jak cévám, tak potažmo i srdci. Při striktním dodržování Margitovy diety se také setkáte s markantním úbytkem svaloviny. Mnohdy bohužel svaloviny ubývá na úkor tuků, které jakoby v těle zachrání. Problémy se mohou objevit i u zažívání, kdy si vnitřní orgány nemusí s tímto složením stravy optimálně poradit. Obecně vzato, při dodržování jídelníčku dochází také k hladovění.

Zkušenosti

K dodržování stanoveného jídelníčku je u Margitovy diety zapotřebí velká porce odvahy a sebezapření. Nejedná se o dietu, která by se držela zrovna nějak pohodově a nekomplikovaně. Mohou ji však držet všichni, kteří chtějí rychle zhubnout. Určitě lze tuto dietu i poněkud upravit z pohledu frekvence přijímaných potravin. Odstraní se tak pocit zbytečného hladovění, jímž je dieta bohužel většinou provázena. Stačí si prostě a jednoduše rozvrhnout jídlo do několika porcí denně a nejíst jen třikrát, jak je to napsáno v samotném plánu.

O Radek Štěpán

Pedagog, trenér a pisálek v jednom.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*