Mléčná dieta

Mléčná dieta předního českého odborníka na zdravou výživu, endokrinologa a obezitologa Rajko Dolečka je typická především tím, že slibuje efektní účinky již na svém počátku. Za 13 dní můžete zhubnout až několik kilogramů. Jedná se o dietu, která se v určitých ohledech náramně podobá Atkinsově anebo Dukanově dietě. V každém případě si nebudete muset upřít spousty vašich oblíbených pochutin. Sacharidy si dávat nebudete, ale mléko, skvělé jogurty a vejce budete moci konzumovat v maximální možné míře. Princip mléčné diety spočívá zejména ve vysokém příjmu potravin obsahujících bílkoviny.

Jídelníček

Jídelníček samotný je velmi důležitý a chcete-li skutečně zhubnout, musíte jej dodržovat. Zapomenout nemůžeme na tříhodinové rozestupy mezi jídly. Na internetu a také v mnohých časopisech je často naplánován počátek jídelníčku na 7 hodin ráno. Určitě si to takto ale plánovat nemusíte. Pokud pracujete v noci, pak si pochopitelně počátek jídelních intervalů posunete. Zapomenout nelze ani na důležitou roli pití vody při této dietě. Každý den je zapotřebí vypít alespoň dva litry vody. Kávu budete moci pít pouze tehdy, je-li v jídelníčku zrovna aktuální pouze pití mléka v daný den.

Přesný jídelníček na 13 dní

1. den: 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka

2. den: Bílý tučný jogurt, 150 g tvarohu, 150 g vařeného masa, 150 g zeleniny, 2 vejce a 250 ml čaje

3. den: 100 g ovoce, 100 g zeleniny, 100 g netučného salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa

4. den: Bílý tučný jogurt, 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 100 g libového šunky a 250 ml čaje

5. den: 2 vejce a 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 150 g tvarohu, 100 g ovoce, 100 g zeleniny a 250 ml kysaného mléka

6. den: 100 g šunky, 100 g ovoce, 100 g tvarohu, 100 g libového masa, 250 ml kysaného mléka

7. den: 2 vejce, 100 g ovoce, 250 g tvarohu, 100 g netučného masa, 250 ml mléka

8. den: 200 g ovoce, 200 g zeleniny, 200 g ovoce, 200 g zeleniny, 200 g ovoce

9. den: 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka, 250 ml mléka

10. den: Bílý tučný jogurt, 150 g tvarohu, 150 g vařeného masa, 150 g zeleniny2 , vejce a 250 ml čaje

11. den: 100 g ovoce, 100 g zeleniny, 100 g netučného salámu, 250 ml mléka, 150 g vařeného masa

12. den: Bílý tučný jogurt, 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 100 g netučné šunky a 250 ml čaje

13. den: 2 vejce a 100 g zeleniny, 100 g zeleniny, 150 g tvarohu, 100 g ovoce, 100 g zeleniny a 250 ml kysaného mléka

Diskuze

Mléčná dieta Rajko Dolečka byla původně určená pro ty, kteří se nemohou příliš hýbat a potřebují zhubnout několik kilogramů. Váhový úbytek se při tomto druhu diety skutečně může pohybovat okolo 8 kilogramů. Výsledek je ale ryze individuální, jelikož každý člověk má jiný metabolismus spalující tuky odlišným tempem. U mléčné diety je zapotřební si dát pozor na období po skončení jejího držení. Žaludek budete mít v této fázi maximálně stažený, takže si nesmíte dát příliš mnoho jídla, abyste nedospěli k velkým zdravotním komplikacím. Mléčnou dietu se doporučuje držet maximálně jednou za rok, jelikož se jedná o poměrně drastickou dietu. U mnohých lidí přinese ovoce pouze na několik dní. Jo-jo efekt je po této dietě poměrně velký a snadno dosažitelný. Mnoho lidí tak rychle zhubne a ještě rychleji zase kilogramy nabere! Určitě se při dietě budete také cítit hodně unaveně. Není se čemu divit, energie mít příliš nebudete. Dieta Rajko Dolečka není pro všechny. Pokud máte alergii na laktózu, tak o něčem takovém ani neuvažujte!

O Radek Štěpán

Pedagog, trenér a pisálek v jednom.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*