Železo jako doplněk stravy

Železo je pro člověka nezbytné, stejně tak jako další prvky. Jedná se o mikrobiogenní prvek vyskytující se z největší míry v červených krvinkách, kde je klíčové pro přenos kyslíku v lidském těle. Kromě toho má celou řadu významných funkcí. Přispívá k normální tvorbě červených krvinek a hemoglobinu, snižuje míru únavy a vyčerpání, přispívá k normálnímu energetickému metabolismu, chrání imunitu a podílí se na procesu dělení buněk.

Doporučené denní množství je 10 – 15 mg železa, ovšem u kojících a těhotných žen, malých dětí, dospívající mládeže, vegetariánů je doporučená denní dávka mnohem vyšší. Hlavním zdrojem železa jsou luštěniny, listová zelenina, maso, houby a některé druhy ovoce.

Co vše může způsobit nedostatek železa

Nedostatek železa způsobuje chudokrevnost, poruchu soustředění, únavu a selhávání imunitního systému. Pokud se vašemu tělu nedostává dostatek železa v potřebném množství, je vhodné zvýšit jeho přísun za pomocí doplňků – tedy tablet a tobolek. Bohužel strava dnešní doby není u některých lidí pestrá, vyvážená, a proto je potřeba železo i další důležité prvky dodávat tělu pomocí potravinových doplňků, které dnes seženete v každé lékárně či obchůdku se zdravou výživou.

Kolik železa potřebuje člověk na den?

Lidské tělo potřebuje každý den přibližně 90 výživných složek, které by mělo získávat z každodenní pestré stravy. Jsou to vitamíny, aminokyseliny a mastné kyseliny. Přesto, že jíme každý den ovoce, zeleninu, obiloviny a další zdravé potraviny, nepřijímáme dostatek těchto látek. Bylo vědecky prokázáno, že biologická hodnota potravy se díky zásahům člověka a dalším vlivům podstatně snižuje. To vede k tomu, že je důležité doplňovat naši stravu o minerály, stopové prvky, vitamíny a další důležité látky.

Díky doplňkům stravy dostane naše tělo vše od aminokyselin, vitamínů, minerálů až po zdravé tuky s nutriční hodnotou tak, jak to tělo potřebuje. Doplňky stravy jsou vyráběny za účelem doplnění – nikoliv nahrazení, běžné stravy. Nejsou určeny jako náhrada jídla ani k léčbě, ale jen jako prevence různého onemocnění v závislosti, že některá důležitá živina tělu chybí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*