Protizánětlivá dieta – znáte ji?

Když se vytvoří zánět v těle, je to rozhodně nepříjemné. Někdy může odeznít, jindy je třeba navštívit lékaře. Co ale musíme s určitostí říci, to je informace o tom, že zánětům se dá také předcházet. Jak? Pomůže správné jídlo. A s jeho volbou poradí protizánětlivá dieta. Ta může lidem nabídnout nejenom soupis těch potravin, které jsou vhodné, ale pochopitelně přináší také soupis potravin, které je dobré z jídelníčku raději vynechat.

Jaké potraviny protizánětlivá dieta doporučuje?

Nejprve se musíme zcela pochopitelně podívat na ty potraviny, které spadají do segmentu těch správných a tedy těch, které jsou doporučovány. Sem se řadí primárně ovoce a zelenina. Ideální je volit tu lokální, ekologickou a pochopitelně i čerstvou. Navíc bez tepelné úpravy. A to stejné platí také o ovoci. Dále je dobré do jídelníčku zařadit i tučné ryby. Ideálním příkladem je tato osvědčená trojice:

  • Losos
  • Tuňák
  • Makrela

Vhodné jsou i různé kvalitní oleje, které jsou rostlinného původu a jsou lisované za studena. Vše protizánětlivá dieta doporučuje doplnit také řadou mléčných výronků, ideálně potom těmi kysanými. Základ jídelníčku tedy znáte, a tak k němu můžete přidat ještě vejce, sóju, kvalitní celozrnné pečivo, různé semínky a ořechy, mnoho čerstvých bylinek a k pití by to měl být zelený, čaj, ale i červené víno – s tím ale opatrně. Může být prospěšné, ale jenom v menším množství, jednou za čas.

Jaké potraviny nejíst?

Soupis těch správných máme za sebou. A jaké jsou ty špatné? I těch je dost. Doporučíme ze stravy eliminovat klasickou bílou mouku, jednoduché a obyčejné cukry, nadměrné množství soli, nebo polotovary, které obsahují mnoho chemie. Pozor ale i na nadměrné množství tvrdého alkoholu, nebo jídla, která jsou tučná, popřípadě smažená. S tím souvisí i tuky v podobě margarínů, které je dobré z jídelníčku vyřadit. I ty protizánětlivá dieta zakazuje.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*