Sacharidové vlny

Především lidé, kteří sportují, ale i lidé kteří hubnou, by měly dodržovat jim určený jídelníček, který jim v jejich snažení dokáže pomoci. Ačkoliv existuje celá řada různých variant, pokud je něco skutečně hojně doporučováno, potom to jsou sacharidové vlny. Ty jsou určené hlavně pro ty jedince, kteří se snaží co nejrychleji zhubnout, jelikož tato metoda je právě na tento směr zaměřena. Cílem je tedy redukce tukových zásob, a to bez vedlejších účinků, jako může být například ztráta samotného svalstva.

Spalování tuků je účinnější

Výsledek této metody je takový, že množství svalů v našem těle zůstává stále stejné, a přitom dochází k efektivnímu spalování tuků. Přitom vše je založeno výhradně na vhodné stravě, a tedy na tom, kolik právě ona obsahuje sacharidů. Právě tyto látky jsou totiž pro naše svalstvo nezbytné, jelikož právě ze sacharidů dokážou čerpat energii. A to je ideální například i v situacích, kdy kromě držení diety také sportujeme. Během daného režimu se totiž necítíme nijak ochablí ani unavení.

Kromě sacharidů jsou třeba i bílkoviny

Pokud ale o svalech jako takových mluvíme, rozhodně nepotřebují jenom sacharidy, a tedy zmíněné sacharidové vlny. Bez čeho se totiž také neobejdou, to jsou bílkoviny. Ty dnes není problém získat z mnoha potravin. Poté budeme mít jistotu, že naše svaly budou moci dále růst, jelikož právě to bílkoviny umí. Ostatně i to je ten důvod, proč mnozí vrcholoví sportovci nebo kulturisti využívají mnohé potravinové bílkovinné doplňky, a to nejčastěji ve formě různých koktejlů.

Bílkoviny ale není problém čerpat i z běžných potravin. Pokud bychom si měli představit dvě nejlepší možnosti, potom je třeba zmínit vaječný bílek a také syrovátku. Obě tyto varianty jsou z hlediska bílkovin skutečně nejbohatší. Pomoci s dodáním této látky ale mohou také mléčné výrobky. U nich je však třeba dbát na to, aby měli skutečně co nejmenší množství tuku, jelikož ten v rámci daného režimu konzumovat nesmíme. Dalším ještě nezmíněným zdrojem bílkovin jsou poté masa, především potom ta bílá. Ideální volbou je tedy kuřecí a krůtí.

Jaký je princip sacharidových vln?

Pokud se ale vrátíme zpět k sacharidům a k daným vlnám, je třeba zmínit princip, na kterém vlastně fungují. Obecně se jedná o několikadenní proces, kdy je tělu dodáváme. Jediné, co je v daném směru důležité, to je nutnost zvyšovat konkrétní dávky. Tedy každý následující den bys měla být jejich dávka o něco vyšší, než v den předchozí. To vše z toho důvodu, aby nedošlo k případné stagnaci v samotném spalování tuků a tělo tak na ně mělo stále dostatek energie. Vše začíná menšími dávkami a může vyvrcholit třeba i tím, že den poslední musíme zkonzumovat i na půl kila sacharidů.

Ideální je sedmidenní cyklus

Pokud bychom se na sacharidové vlny podívali konkrétně, potom je jednou z doporučovaných možností takzvaný sedmidenní cyklus, při kterém se začíná dávkou 50 gramů sacharidů, a končí se na množství 500 gramů. Sacharidy je potom možné získávat třeba z běžných potravin, jako jsou těstoviny, rýže, brambory nebo pečivo. Stejně tak ale nejsou zakázány ani různé sacharidové doplňky, které mohou dané dávkování zpřesnit.

Bez tekutin to nejde

Co je však na této dietě poměrně zajímavé, to je i povinnost dostatku tekutin, jelikož bez nich by nemusely být sacharidové vlny účinné. Obecně je třeba vypít alespoň 3 litry tekutiny denně. Zde se nejvíce doporučuje nejenom čistá voda, ale také různé minerální vody, nebo nápoje s dostatkem vitamínů. Často se může jednat i o nápoje, díky kterým stav sacharidů dokážeme také doplnit. U nich je ale třeba hlídat hlavně to, aby se nejednalo o jednoduché cukry, ale aby to byly skutečně sacharidy složité.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*